איראן על המוקד: ראש המוסד נפגש בוושינגטון עם בכירים בבית הלבן

מוטי סבן No Comments on איראן על המוקד: ראש המוסד נפגש בוושינגטון עם בכירים בבית הלבן

לקראת ההכרעה על עתידה של סוריה, ביום שאחרי סיום ההשתלטות על שטחי המורדים. ישראל עסוקה בשאלה האירנית והדרך להוצאתה בכוח מסוריה. בכירים במערכת הביטחון בשיחות תיאום אינטנסיביות, מול רוסיה ומול ארה"ב

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התיאום הביטחוני נמשך: ראש המוסד יוסי כהן הגיע לביקור עבודה בוושינגטון בירת ארה"ב, ראש המוסד קיים מספר פגישות עם בכירים בבית הלבן, במרכז העניינים עמד התיאום הביטחוני הנושא איראן.

לקראת השתלטות של צבא אסאד על כל מרחבי סוריה כמעט, כמובן שהשאלה המתבקשת, איך ישראל תתמודד עם איראן על אדמת סוריה, ביום שבו יפסקו הקרבות כמעט מול המורדים. ישראל כבר הכריזה שתלך עד הסוף בעניין האיראני בסוריה ולא תסכים להקמת חיזבאללה 2 על אדמת סוריה.

הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט גם הגיע לפגישת עבודה לםני שהועות ספורים עם רמטכ"ל צבא ארה"ב. נראה שכלל הדרגים הבטחוניים מהדקים את התיאום הביטחוני לפני פעולה ישראלית מול איראן בסוריה או ייתכן גם על פעולה משולבת של כמה צבאות נגד הנוכחות האיראנית בסוריה.

ראש הממשלה יטוס למוסקבה ביום רביעי בכדי להמשיך את התיאום הביטחוני בין רוסיה לישראל, בזירה הסורית, ראש הממשלה אמר כי ישראל לא תסבול נוכחות איראנית בכל מקום שהוא על אדמת סוריה.

נתניהו אמר היום בישיבת הממשלה כי בפגישה הוא מתכוון להבהיר לפוטין שני עקרונות: "לא נסבול התבססות אירנית בשטח כלשהו בסוריה לא קרוב ולא רחוק מהגבול ונדרוש מצבא סוריה שישמור על הסכמי הפסקת האש מ-1974".

 



0 תגובות